Suflet călător, din când în când, întoarce-te acasă!

Ți s-au luminat ochii când m-ai găsit în casă. Veneai obosit de la prea mult „alergat”, dar oboseala s-a risipit pentru că în jur aveai nepoții: doi mai mici, pe care îi ai mereu alături, și pe mine, mai mare și cam scumpă la vedere.

Când ți-am sărutat obrajii arși de soare, mi s-au afundat buzele: „Ce-ai mai slăbit, tataie…”

Am stat cu toții la masă și am povestit. Ți-am amintit iarna când ți-ai pus toți nepoții pe o sanie mare și ai mânat calul prin zăpadă ca să ne plimbi. Eram mică atunci și voiam tot mai repede, iar tataie alerga prin zapadă pe lângă cal. În alt an… ne-ai dus la pădure să adunăm fragi.

La un Crăciun, pă1800205_816660735038930_6644197679172594892_npușile mele au primit leagăn și pătuțuri din mâinile lui tataie, dar nu a vrut nicio mulțumire, pentru că erau din atelierul lui Moș-Crăciun. Mulțumirea lui tataie era zâmbetul meu, zâmbetul nostru, al nepoților lui. Pentru noi erai mereu neobosit!

Sărut-mâna, tat
aie, care, în loc de rămas bun, mereu când plec, mă-ntrebi când mă întorc!

Am crescut învățând să fiu puternică, independentă și să nu-mi fie niciodată teamă de cuvinte. Nu am fost un copil răsfățat, poate doar cu multă iubire. Tata nu mă lăsa niciodată să mă rușinez în fața adulților și își propusese să mă vindece până și de frica de întuneric. De la tata am moștenit curajul și încrederea, iar de la mama… sensibilitatea.

Ea este cea care m-a învățat că plânsul nu înseamnă slăbiciune, iar lacrimile au scop curativ. Îmi citea „Trei, Doamne, și toți trei!” sau „El-Zorab” și plângeam împreună. Am pus-o să mi le recitească de atâtea ori… încât le recitam din memorie înainte să ajung la școală. Nu m-a ferit de realitate, m-a lăsat să o simt prin literatură, pentru a fi pregătită pentru maturita
te. Înainte de culcare… îmi cânta „Mama”. Versurile sunt ale lui Coșbuc, linia melodică nu știu de unde o învățase. Iubeam să adorm așa, cu liniștea transmisă de vocea caldă a mamei.

 

CONTINUAREA O GĂSIȚI AICI !

 

Lasă un răspuns

