De ce am ales să studiez medicina într-o țară care nu susține medicii

Când am început facultatea, la primul curs, un profesor “ne-a blestemat” să fim tratați la fel cum ne vom trata viitorii pacienți. Am înțeles atunci ce responsabilitate uriașă presupune să fii doctor.

Iubesc literatura, iar în liceu am urmat un profil uman, filologie. Chiar dacă inițial am vrut să vindec sufletele oamenilor prin literatură, am ales să studiez medicina pentru a le vindeca trupurile. Mai târziu am înțeles că vindecarea trupului este în strânsă legătură cu vindecarea sufletului.

După aproape 3 ani de medicină și de mers prin spitale am fost dezamăgită de câteva ori. Spitalele sunt prost echipate și asta nu este singura problemă a sistemului medical din România, dar sunt conștientă că schimbarea poate să apară doar datorită tinerilor, viitorilor medici. Avem nevoie de doctori tineri, cu niște concepții noi și plini de inițiativă și îmi doresc să fiu unul din ei.

10743205_798748893496781_2086388092_nÎn ciuda impedimentelor, îmi iubesc țara și vreau să profesez acasă. Simt că mai am lucruri de făcut aici, iar unul dintre ele este să devin un medic bun.Dacă există pasiune, putere de muncă și dorința de a te implica, poți deveni un medic în adevăratul sens al cuvântului oriunde în lume și îți poți purta halatul alb cu demnitate.

Poți spune cu sinceritate „Sunt fericit cu munca mea”? Dacă nu, atunci gândește-te ce ți-ar aduce satisfacție din punct de vedere profesional, gândește-te la ce ai visat să faci și cum ți-ai pierdut aspirațiile pe parcurs. Dacă nu ești fericit cu ceea ce faci, fă tot posibilul să schimbi lucrurile, chiar dacă ești bun în acel domeniu. Gândește-te că dacă ești bun la o slujbă pe care nu o iubești, cum vei fi atunci când vei face ceva cu pasiune. Aici ești bun, dar acolo vei fi cel mai bun!

Lasă un răspuns

